رسانه و تیزر

تولید عنوان تیزر و پخش انلاین
macan logo

رسانه و تیزر

تولید عنوان تیزر و پخش انلاین

موشن گرافیک چیست؟

يكشنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۷، ۱۱:۳۷ ق.ظ

موشن گرافیک

موشن گرافیک گونه ای از فیلم سازی است که برای تولید آن از گرافیک متحرک استفاده می شود. در این آثار دو هنر فیلم سازی و گرافیک با یکدیگر تلفیق شده و از قابلیت های هر دو جهت انتقال محتوا و پیام استفاده می شود. اگرچه گونه هایی از موشن گرافیک مثلا سایه بازی در هنرهای قدیم وجود داشته است اما این تکنیک عمدتا مدیون پدید آمدن نرم افزارهای رایانه ای و گسترش عرصه مالتی مدیا است.

کاربرد های موشن گرافیک:

تیزر های موشن گرافیک معمولا دو خصوصیت عده دارند:

  1.  از طریق عناصر بصری گرافیکی تاثیر فوری و جلب توجه کننده ای روی مخاطب می گذارند.
  2. همچون دیگر آثار گرافیکی موجز، مینیمال، سمبولیک و نشانه محور هستند.

این دو خصوصیت موجب می شود که هم در فیلم هایی که با هدف برندیگ تولید می شوند کاربرد زیادی داشته باشند و هم در فیلم هایی که به تشریح یک فرآیند می پردازند و مخصوصا فیلم های آموزشی کاربرد بسیاری داشته باشند.

تاثیر گذاری رنگ، فرم، بافت، حرکت و... در کنار موسیقی و افکت صدا می تواند برند مورد نظر را در حافظه مخاطب حک کند و رنگ سازمانی، لوگو، تایپوگرافی و دیگر عناصر یک برند را به ناخود آگاه ذهن بینند ببرد. هویت سازی لوگو و برند در تقریبا تمامی شبکه های تلویزیونی توسط تیزرها، آرم استیشن ها، وله ها، تیتراژ، opener ها، اعلام برنامه ها و میان برنامه های موشن گرافیک انجام میشود.

از سوی دیگر موجز بودن و سادگی مینیمالیستی موشن گرافیک و استفاده از نماد ها کمک می کند تا برای اهداف آموزشی و پرزنت ها بسیار مفید باشد. به عنوان مثال تشریح یک ایده استارتاپی و یا فرایندی که قرار است اجرا شود اما مردم از ساز و کار آن اطلاعی ندارند با این روش بسیار مناسب است.

از سوی دیگر با توجه به اینکه عنصر داستان و درام در موشن گرافیک نسبتا کمرنگتر از دیگر تکنیک های فیلم سازی است می توان گفت که عمق و ماندگاری اثر تبلیغات و محتوای این آثار کمتر از تکنیک های دیگری چون انیمیشن های داستانی است. شاید بتوان گفت تاثیری سریع و قوی اما با ماندگاری قدری محدود تر.

  • میلاد فرهانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی