رسانه و تیزر

تولید عنوان تیزر و پخش انلاین
macan logo

رسانه و تیزر

تولید عنوان تیزر و پخش انلاین

تفاوت انیمیشن و موشن گرافیک در چیست؟

چهارشنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۲۲ ق.ظ

تفاوت دو مقوله ى انیمیشن و موشن گرافیک مبحثى است که گفتکو و مطالعه زیادى را مى طلبد. بسیار دیده مى شود که به اشتباه، واژه انیمیشن و موشن گرافیک به جای یکدیگر بکار برده مى شود؛ چرا که تصور مى شود هر دو مبحث یکسان و هم معنی هستند. از آنجا که تفاوت زیادى بین این دو وجود دارد و بحث هاى فراوانى پیرامون اختلاف یا شباهت بین این دو مقوله شکل گرفته است، به سراغ داوران بخش موشن گرافیک رفته ایم و نظرات آن ها را جویا شدیم.

تفاوت انیمیشن و موشن گرافیک در چیست؟

تفاوت انیمیشن و موشن گرافیک در چیست؟
هنوز در جهان یک تعریف فراگیر براى گرافیک متحرک ارایه نشده است . پنج تصویر از یک بز بر روی یک جام سفالین در حفاری های شهر سوخته، شاید اولین گرافیک متحرک جهان باشد که در حفاری های این شهر که در کاووش های باستان شناسى از زیر خاک بیرون آمد. با مطالعه ی این جام سفالین متعلق به ۴٢٠٠ سال پیش پاسخ سوال امروز را پیدا می کنیم.
فراموش نکنید که هنر انیمیشن و سینما حرکات را تجزیه می کند و دستگاه نمایش، این حرکات یا تک عکس ها را بصورت تسلسلی با هم ترکیب میکند تا توهم حرکت در ذهن بیننده شکل بگیرد. این گونه است که صنعت و هنر شگفت آوری به نام سینما، انیمیشن و تلویزیون در روزگار نو پدید آمد. در جام سفالین شهر سوخته، تجزیه ی حرکت را می بینیم اما وسیله ی ترکیب حرکت وجود نداشت و فقط ذهن بیننده باید بتواند تا آن تصاویر تسلسلی را باهم ترکیب کند .
توهم حرکت…! عرفا گاه می گویند که دیدن باور کردن نیست و فیزیک هم میگوید که ندیدن نباید باعث انکار شود! امواج الکترومغناطیسی را نمی بینیم ولی هست.

  • میلاد فرهانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی